viernes, 18 de octubre de 2013

LA PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA(PDI)



Bon dia avui us parlaré de la PDI, la pissarra digital interactiva.

La PDI és un sistema tecnològic de diferents dimensions integrat per un ordinador (generalment connectat a Internet), un videoprojector que serveix per projectar sobre una pissarra blanca continguts digitals per visualitzar en grup, i un dispositiu controlador, com ara un punter (fix o mòbil), que funciona com a ratolí i llapis sobre ella. Es pot interactuar directament sobre la superfície de projecció. Es converteix en una gran eina en l'àmbit de l'ensenyança.
Pel que respecta als estudiants estan més atents i motivats ; comprenen millor els continguts; participen més : presentació de treballs, debats, exercicis col·lectius.
Classes més actives i audiovisuals ; és més fàcil renovar metodologies i tractar la diversitat. Integra l’ús de les TIC a les activitats de l’aula : cercar informació, presentar treballs... I pels professorat : és fàcil d’usar, no fa problemes, entusiasma i augmenta l’autoestima professional.

Gràcies a que la PDI és una gran superfície sobre la qual podem presentar nombrosos continguts i mitjans de forma simultània, dinàmica i controlada, produeix en els alumnes i els professors, una important sensació d'autoconfiança. La utilització d'aquestes TIC, fomenta que els alumnes siguin partíceps del seu propi aprenentatge, aquestes creen expectació, motiven, afavoreixen la relació professor-mestre, alumne-alumne, etc. Aquestes faciliten la adquisició i retenció de continguts donat que: la seva integració no suposa un canvi brusc en la forma d'impartir classes, ja que les PDI són senzilles d'utilitzar, i per tant estan integrades a l'aula.
 La utilització d'aquesta també transforma de forma positiva a la pròpia aula ,ja que deixen de ser espais aïllats per integrar-se a la societat de forma activa, tant física com virtual, gràcies a l'accés de caràcter col·laboratiu i social a Internet. Un aspecte transformador de l'aula, és que corregeix la idea de l'alumne com a aïllat del coneixement, i el transforma amb un procés d'ensenyament/aprenentatge.
El més important no és  l’instrument o mitjà si no el què es fa amb ell. Però un bon instrument sempre ajuda. Disposar d’una PDI a l’aula no garanteix un ensenyament innovador de major qualitat . Tenir un ordinador cada alumne a l’aula, tampoc. Com tampoc ho va garantir tenir una pissarra de guix o usar, o no usar llibres de text. Això depèn del professor, de les activitats de ensenyament i aprenentatge que desenvolupi. Però està clar que una PDI proporciona més recursos i més oportunitats per a aprendre. Es poden fer moltes més coses si es té que si no es té. I podem fer participar molt més els alumnes .


Salutacions,

No hay comentarios:

Publicar un comentario