Bon dia avui us parlaré de la PDI, la pissarra digital interactiva.
La PDI és un sistema tecnològic de diferents dimensions integrat per un ordinador (generalment connectat a Internet), un videoprojector que serveix per projectar sobre una pissarra blanca continguts digitals per visualitzar en grup, i un dispositiu controlador, com ara un punter (fix o mòbil), que funciona com a ratolí i llapis sobre ella. Es pot interactuar directament sobre la superfície de projecció. Es converteix en una gran eina en l'àmbit de l'ensenyança.
Pel
que respecta als estudiants estan més atents i motivats ; comprenen millor
els continguts; participen més : presentació de treballs, debats,
exercicis col·lectius.
Classes
més actives i audiovisuals ; és més fàcil renovar metodologies i tractar
la diversitat. Integra l’ús de les TIC a les activitats de l’aula : cercar
informació, presentar treballs... I pels professorat : és fàcil d’usar, no
fa problemes, entusiasma i augmenta l’autoestima professional.
Gràcies
a que la PDI és una gran superfície sobre la qual podem presentar nombrosos
continguts i mitjans de forma simultània, dinàmica i controlada, produeix en
els alumnes i els professors, una important sensació d'autoconfiança. La
utilització d'aquestes TIC, fomenta que els alumnes siguin partíceps del seu
propi aprenentatge, aquestes creen expectació, motiven, afavoreixen la relació
professor-mestre, alumne-alumne, etc. Aquestes faciliten la adquisició i
retenció de continguts donat que: la seva integració no suposa un canvi brusc
en la forma d'impartir classes, ja que les PDI són senzilles d'utilitzar, i per
tant estan integrades a l'aula.
La utilització d'aquesta també transforma de
forma positiva a la pròpia aula ,ja que deixen de ser espais aïllats per
integrar-se a la societat de forma activa, tant física com virtual, gràcies a
l'accés de caràcter col·laboratiu i social a Internet. Un aspecte transformador
de l'aula, és que corregeix la idea de l'alumne com a aïllat del coneixement, i
el transforma amb un procés d'ensenyament/aprenentatge.
El
més important no és l’instrument o mitjà
si no el què es fa amb ell. Però un bon instrument sempre ajuda. Disposar d’una
PDI a l’aula no garanteix un ensenyament innovador de major qualitat . Tenir un
ordinador cada alumne a l’aula, tampoc. Com tampoc ho va garantir tenir una
pissarra de guix o usar, o no usar llibres de text. Això depèn del professor,
de les activitats de ensenyament i aprenentatge que desenvolupi. Però està clar
que una PDI proporciona més recursos i més oportunitats per a aprendre. Es
poden fer moltes més coses si es té que si no es té. I podem fer participar
molt més els alumnes .
Salutacions,
No hay comentarios:
Publicar un comentario